• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود

مبانی سازمان و مدیریت

معرفی درس اصول و مبانی سازمان و مدریت

managment principle

از آنجایی که انسان‌ها در هرجا و زمان با سازمان‌ها در ارتباط هستند، جوامع امروزی را جوامع سازمانی می‌نامند. سازمان عبارت است از پدیده‌ای اجتماعی یا گروهی متشکل از دو یا چند نفر که در محیطی با ساختار منظم به طور آگاهانه هماهنگ شده و برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری می‌کنند. اهمیت سازمان‌ها و چگونگی مدیریت آن‌ها، باعث اهمیت تربیت مدیرانی شده است که بتوانند به بهترین شکل ممکن به مدیریت و هدایت سازمان‌های مختلف بپردازند. درس «مبانی سازمان و مدیریت» همان گونه که از نام آن مشخص است به بیان اصول، مبانی، نظریه‌ها و الگوهای مرتبط با کلیات سازمان و مدیریت می‌پردازد.

در این دوره درسی با توجه به کتابی که به عنوان منبع معرفی می‌شود، به ترتیب در خصوص موارد زیر بحث و بررسی صورت می‌پذیرد.

فصل یک: مفاهیم و تعاریف

فصل دو: سیر تحول اندیشه‌های مدیریتی

فصل سوم: برنامه‌ریزی

فصل چهارم: سازماندهی

فصل پنجم: هدایت

فصل ششم: نظارت

فصل هفتم: خلاقیت

 

.

فیلم معرفی منبع درسی

.

در ادامه دانشجویان عزیز می‌توانند، مطالبی که در فصل یک این کتاب ارائه شده‌اند را از طریق فیلم آموزشی زیر مشاهده نمایند. مسلما اولین فصل هر کتاب دروازه‌ایی است برای درک دیگر مطالب مرتبط با آن درس، از این بابت انتظار می‌رود دانشجویان در صورت لزوم مطالب را چندین بار مرور نمایند تا درک مناسبی نسبت به این مطالب پیدا نمایند.

.

فیلم خلاصه‌ای از مطالب فصل یک کتاب

.

در فیلم آموزشی زیر نیز مطالب مربوط به بخشی از فصل دوم نیز ارائه شده است که می‌تواند برای یادگیری عمیق مطالب مفید واقع شود. در این ویدئو آموزشی در مورد سیر تحول اندیشه مدیریت و نظرات مختلفی که در این زمینه مطرح شده است، بحث و بررسی می‌شود و به مرور نظرات جدیدتر ارائه خواهند شد.

در این راستا ابتدا نظریات کلاسیک مدیریت مطرح می‌گرند و پس از بررسی آنها به سراغ نظریات نئوکلاسیک که شامل مطالعات هاثورن و نگرش رفتاری می‌شود، خواهیم رفت و در انتها نیز نظریات جدیدتر مدیریت را مطرح خواهیم نمود.

.

فیلم خلاصه‌ای از مطالب فصل دوم

.

برای آشنایی با برخی از نظریه پردازان مطرح در زمینه مدیریت، می‌توانید با کلیک نمودن روی اسامی آنها، فیلم کوتاه آموزشی در این زمینه را مشاهده نمایید.
.

.

 

۶ پاسخ به "مبانی سازمان و مدیریت"

  1. سلام استاد.نمره آزمون میان ترم را چه زمان میتوانیم ببینبم؟

  2. سلام استاد وقت بخیر برای امتحان میان ترم ایا از طریق vc هم میشه امتحان داد یا باید به همین صفحه مراجعه کنیم با تشکر

  3. فیلم های کامل این دوره منتشر نمیشن؟

ارسال یک پیغام

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه نیواستادی می باشد.

منوهای نصب در پنل مدیریت

X